Sice to není vyloženě stavba, ale hodně se to stavbě blíží.
Jednoho jarního dne jsem se dozvěděl od kamaráda o prodej Pipera UL. Slovo dalo slovo a vyrazil jsem se podívat, co je éro zač. Po krátké obhlídce bylo jasno, Piper sice potřebuje péči, ale nic, co bych nezvládl. Inu přeletěl jsem stroj na domovskou základnu.
Po přeletu a zjištění, že motor (Subaru EA-81) je bez výkonu, dřevěné nádrže (ano, správně, dřevěné...
) tečou, jsem se rozhodl neotálet s opravami a započal renovaci. Původně to neměla být renovace, ale když se sáhne do jedné věci, začne se sypat druhá, třetí a tak jsem rozhodl pro rekonstrukci.
Křídla dolů kvůli nádržím.
Motor ven, kvůli nízké kompresi a makrolon pryč, kvůli prasklinám a taky už nebyl moc průhledný.
Motor po GO nainstalován zpět, nový makrolon nanýtován na konstrukci. První prokouknutí stálo za tu práci.
Když už bylo éro tak rozpracované, tak jsem si řekl, že by bylo hezké vytvořit imitaci Piperu L-4 Grasshopper. Tak jsem strhal samolepky a obrousil starou barvu, seč mi síly stačily. Poté jsem ležel několik dní v amerických kódech barev a stránkách, kde se zabývají renovacemi originál piperů, až jsem se konečně rozhodl pro barvu, kterou na letoun nanesu, zcela odborně - válečkem. A světe div se, je to bez kocourů a vypadá to jak nastříkaný. I z blízka. Přišla mi nejhezčí varianta s invazníma pruhama.
Křídla ještě nejsou hotová. Je hnusně, zima, v hangáru není topení a tak si dám do jara pauzu. Ale už se těším, až se svezu.